CREATE ACCOUNT

*

*

*

*

*

*

FORGOT YOUR PASSWORD?

*

“In cel mai bun caz, IQ contribuie cu 20% la succesul nostru. Asta lasa 80% din success sub influenta altor factori, grupati sub numele de Inteligenta Emotionala. ”  

Daniel Goleman

Solicita un training de intelgenta emotionala (EQ) pentru echipa ta: office@theconsultants.ro

Indivizi, cu aceleasi abilitati si experienta similara, performeaza diferit in acelasi context. Mecanismele Emotionale opereaza mult mai rapid decat cele rationale, si astfel ratiunea devine “secundul” Emotiei in modelarea gandurilor noastre. De multe ori gandim ceea ce simtim si nu ceea ce exista de fapt. Asta conduce deciziile noastre inspre esec.

Devine evident motivul pentru care este important sa cunoastem Emotiile Proprii si ale Altora si sa putem intelege bine Contextul Emotional in care operam: pentru a putea sa luam deciziile Castigatoare si pentru a avea resursele necesare Mobilizarii Echipelor si Atingerii Obiectivelor.

O organizatie cu Inteligenta Emotionala ridicata performeaza mai usor, mai bine, mai agil. Angajatii se integreaza si performeaza mult mai rapid in aceste echipe; rata de rotatie a ngajatilor e mica datorita mediului de lucru Stimulant. Se dezvolta Spiritul Inovativ si cel de Echipa.

Inteligenta emotionala (EQ) este stiintific definita ca un set de competente prin intermediul carora o persoana poate identifica si gestiona cu rezultate pozitive emotiile proprii si relatia cu alte persoane.

Intelligenta emotionala presupune dezvoltarea urmatoarelor abilitati sau domenii, dupa cum le numeste Daniel Goleman:

  • Cunosterea propriilor emotii
  • Gestionarea propriilor emotii
  • Auto-motivarea
  • Recunoasterea si intelegerea emotiilor celorlalti
  • Gestionarea relatiilor interpersonale.

E extrem de relevant sa intelegem impactul pe care inteligenta emotionala o are in context profesional si beneficiile pe care dezvoltarea EQ le are asupra organizatiilor.

Pe de-o parte, EQ sta la baza succesului la locul de munca, ajutand la selectia sarcinilor care sunt vazute ca recompense din punct de vedere emotional, fiind astfel combatuta procrastinarea si crescand sansele de reusita prin auto-motivare si managementul obiectivelor propuse. De asemenea, persoanele cu EQ pot sa pastreze un echilibru in viata personala si viata profesionala, ceea ce aduce un plus de productivitate. Angajatii cu un scor ridicat al inteligentei emotionale nu vor fi doar mai productivi, ci vor reusi sa creeze un mediu benefic pentru cei din jur, astfel incat acestia sa isi atinga potentialul si sa ajunga la performanta.

Din aceste motive, in ultimii ani, inteligenta emotionala este un aspect esential de luat in calcul pentru orice organizatie in planificarea resurselor umane, profiliarea posturilor vacante, recrutare, intervievare, managementul dezvoltarii, consolidarea echipelor, pregatirea liderilor, sau in relatiile cu clientii.

Studiile de specilaitate arata ca exista o serie de competente din sfera inteligentei emotionale, care contribuie mai mult la succesul profesional decat abilitatile tehnice, abilitatile cognitive sau trasaturile de personalitate combinate (International Research Journal of Management Sociology & Humanity, 2014):

Intuitia si empatia – abilitatea de a intelege si observa sentimentele si ingrijorarile celorlalti.

Beneficii majore:

Orientarea spre client – anticiparea si recunoasterea nevoilor clientilor si satisfacerea acestora cu succes.

Dezvoltarea resurselor umane – Intelegerea nevoilor de dezvoltare ale celorlalti.

Abilitati sociale dezvoltate.

Beneficii majore:

Abilitatea de a persuada; de a comunica un mesaj neechivoc, de a negocia si rezolva conflicte, de a lucra efficient in echipa.

Recunoasterea si gestionarea propriilor emotii

Beneficii majore:

Gestiunea propriilor emotii si reactii; constientizarea impactului exprimarii propriilor emotii asupra celorlalti; flexibilitate in managementul schimbarii

Auto-motivarea si asteptarile cu privire la sine

Beneficii majore:

Dorinta de a evolua, intiativa, dedicare si optimism.

De ce devin aceste aspecte vitale pentru supravietuirea si cresterea oricarei organizatii? Pentru ca astazi, orice nou angajat cauta intr-un loc de munca aspecte care trec de considerentele materiale, fiind interesat de propria dezvoltare, de mediul de lucru, de relatia cu managerul, de colegi, de modul in care poate evolua. Viitorii angajati sunt mult mai constienti de gradul in care se potrivesc cu echipele din care fac parte, au devenit mai sensibili la mediul de lucru si cauta lideri care sa fie un exemplu si care sa ia in calcul nevoile lor de dezvoltare. Avand in vedere aceste elemente, este esential pentru orice organizatie sa aiba lideri eficienti, care detin abilitati dezvoltate de EQ, avand impact direct asupra productivitatii, eficientei, modului in care echipele colaboreaza si, in final, asupra succesului.

Ce poate oferi un training de inteligenta emotionala? Descoperirea modului in care fiecare membru al organizatiei voastre isi poate imbunatati abilitatile de EQ; recunoasterea si gestionarea emotiilor si a impactului lor asupra deciziilor si actiunilor; exercitii practice prin care participantii vor vedea beneficiile unei abordari diferite a situatiilor; dezvoltarea competentelor la nivel individual si colectiv.

Ce obtineti?

Angajati mai motivati, mai implicati, mai determinati, o comunicare efcienta intre colegi, intre manager si echipa, cresterea productivitatii si a succesului.

Dupa cum Goleman puncta: “In a high-IQ job pool, soft skills like discipline, drive and empathy mark those who emerge as outstanding”.

Voi si echipa voastra, unde va doriti sa fiti?

 

Avem o echipa de Experti la nivel international in Inteligenta Emotionala. Suntem o sursa excelenta de pregatire in acest domeniu, pentru ca EQ nu este doar o stiinta pentru care antrenam oamenii vostri; este o competenta folosita de noi in absolut TOATE programele de pregatire sau consultanta.
Credem in ea si este unul dintre elementele de tip “walk the talk” in activitatea noastra.

TOP