CREATE ACCOUNT

*

*

*

*

*

*

FORGOT YOUR PASSWORD?

*

Managementul performantei

 Procesele ne ajuta in organizatii sa functionam mai eficient, sa identificam mai rapid si exact nevoile de schimbare si sa fim mai concentrati pe rezultate. Unii cred ca Managementul Performantei inseamna doar « procesele operationale si indicatorii prin care se masoara eficienta acestora ».

Performanta este un « buzz-word » foarte important, iar managementul ei cade de cele mai multe ori in sarcina departamentului « Calitate ». Numararea si masurarea diverselor operatii de efectuat si distribuirea lor intre indivizii activi in firma constituie doar o prima etapa importanta in procesul de pregatire pentru obtinerea de rezultate superioare. Odata acestea « puse la linia de start », insa, Managementul Performantei ar trebui sa fie concentrat pe grija fata de oamenii resursa, singurii care pot face un plan sa prinda viata si procesele sa functioneze.

Odata ce s-au definit procesele de lucru necesare, succesul este determinat de patru lucruri bine facute :

  • primul, o Schema a Organizatiei functionala, cu numarul de oameni potrivit pentru fiecare echipa si o buna definire a competentelor necesare pentru fiecare activitate
  • al doilea, o Recrutare si Distribuire a oamenilor pe Structura de Talent
  • al treilea, Motivarea adecvata a echipelor si indivizilor
  • al patrulea, Dezvoltarea continua a Capitalului Uman

Schema Organizatiei se face adesea in functie de « oamenii disponibili », aceasta abordare ducand adesea la nasterea unor structuri neadecvate proceselor necesare si deci, nefunctionale. O Schema a Organizatiei, ca sa dea rezultatele scontate, trebuie definita doar in functie de obiectivele de atins si necesitatile de operare definite strategic.

O alta parte a Managementului Performantei se face la nivel individual : Managementul Talentelor. Aceasta aduce in prim plan talentul ca Resursa Cheie: capacitatea deosebita, aptitudinea remarcabila, inclinatia naturala spre un anumit domeniu, care face ca persoana care il detine sa exceleze fara efort, cu placere si motivatie si mai ales, pe termen lung, pe care compania doar il creste, il tine viu si il dezvolta. Cunoasterea talentelor oamenilor si alocarea de responsabilitati oamenilor conform cu structura lor de talent manifestata constituie abordarea care genereaza cel mai repede o functionare cu maximum de rezultate in cel mai scurt timp si o excelenta sustenabilitate a rezultatelor pe termen lung.

Alocarea conform cu talentul este si o modalitate de Motivare a oamenilor. Motivarea incepe cu o buna cunoastere a obiectivelor individuale si de grup a membrilor echipelor, a « fortelor interne » care ii pot determina pe acestia sa realizeze obiectivele firmei in timp ce isi ating obiective proprii. Pe baza informatiilor bine documentate si cu atentie la particularitati, se pot crea sisteme de motivare eficace. Motivarea oamenilor unei firme se construieste cu efort si se poate pierde usor : e nevoie de focus continuu pe aceasta latura si de flexibilitatea de a adapta si schimba la intervale sistemele de motivare.

Tendinta generatiei actuale de a alege un job din prisma oportunitatilor de cariera pe care le presupune, din unghiul dezvoltarii pe viitor este fara indoiala, rezultatul adoptarii la nivel colectiv a Dezvoltarii, ca Nevoie Absoluta a individului, in raport cu mediul sau. « In niciun caz nu as accepta un job daca stiu ca el nu imi ofera oportunitati de dezvoltare », pentru ca in mod constient sau mai putin constient stiu ca fara sa ma dezvolt, nu voi supravietui in viitor. In aceasta mentalitate, Managementul Performantei prin Dezvoltare Continua a oamenilor, devine aliatul oricarei companii care isi doreste sa atraga si sa mentina in interiorul ei, candidati valorosi, care gandesc in viitor, care isi doresc cu orice pret sa performeze, sau mai bine zis : sa supravietuiasca la superlativ. O companie trebuie sa Planifice si sa Asigure dezvoltarea oamenilor sai pe doua axe mari : cea Profesionala si cea Personala ; acestea vor asigura atat competenta si abilitatile necesare indeplinirii responsabilitatilor ca individ, cat si o buna relationare si functionare in echipa.

Aceste patru actiuni asigura o insamantare continua pe teren fertil, si tocmai din acest motiv, niciodata nu da gres, tot timpul anului vor rasari beneficiile pentru cei implicati, iar compania culege roadele : loialitate,implicare, profit, crestere, stabilitate, succes.

Evaluarea performantei Cresterea performantei Sustinerea performantei
TOP